Wolford genereert bijna de helft van zijn omzet met zijn kernproductgroep beenmode.
In het productaanbod maakt Wolford onderscheid tussen modieuze Trend-producten en de Essential-collectie, die alle tijdloze klassiekers van het bedrijf omvat, zoals de Satin Touch-panty's die al sinds 1988 bestaat.
Traditie en innovatie
Begonnen in 1950 als producent van pure zijde en rayon kousen aan het Bodenmeer, is Wolford nu de belichaming van exclusieve been- en bodywear voor veel vrouwen over de hele wereld. Dit succes is gebaseerd op een speciaal door Wolford ontwikkelde en voortdurend verfijnde rondbreitechnologie, evenals op verfijnde verwerking en kwaliteitscontroles. In combinatie met de fijnste garens creëert dit het specifieke comfort en de productkwaliteit die ten grondslag liggen aan het merk Wolford en zijn reputatie.
In 1949 richtten de industrieel Reinhold Wolff uit Vorarlberg (Oostenrijk) en de detailhandelaar Walter Palmers (1903-1983) uit Wenen in Bregenz aan het Bodenmeer (Oostenrijk), een stad met een echt textielerfgoed, het bedrijf Wolff & Co. KG op.
De nadruk lag op de productie van dameskousen gemaakt van echte en kunstmatige zijde.
Ze maakten gebruik van American Cotton-machines, specifiek voor hun eigen doeleinden en verwerkten voor het eerst polyamidevezels tot kousen.
Het jaar daarop werd het merk Wolford officieel geregistreerd.
De merknaam is een samenvoeging van de naam van de oprichter Reinhold Wolff en de stad Oxford.
In 1988 voerde het bedrijf een strategische heroriëntatie door en positioneerde het zijn producten in het luxe segment,
Wolford produceert maillots en kousen voor dames en heren, ondergoed voor dames, dameskleding zoals rokken, tops, shirts, truien etc., maar ook accessoires.
Alle producten worden vervaardigd in Europa (Oostenrijk en Slovenië).
Sinds maart 2015 is Wolford een partner van Bluesign Technologies , een wereldwijd netwerk dat werkt aan duurzamere productieprocessen en meer transparantie bij de fabricage van textiel.
In april 2019 ontving het bedrijf de "Cradleto Cradle Certified ™ (Gold)" -prijs voor het ontwikkelen van technisch regeneratieve (d.w.z. volledig recyclebare) producten. Wolford is het eerste bedrijf in de kleding- en textielindustrie dat de “Gold” -certificering van “Cradle to Cradle” heeft ontvangen voor het ontwikkelen van milieuvriendelijke producten in beide categorieën (“ biologisch afbreekbaar "en" technisch recyclebaar ")
Het bedrijf heeft in de loop der jaren zijn sporen verdiend, voornamelijk dankzij zijn nieuwe naadloze producten, bijv. panty's en bodysuits, evenals samenwerkingen met ontwerpers zoals Karl Lagerfeld, Emilio Pucci, Zac Posen, Kenzo, Valentino en Vivienne Westwood. Verder droegen samenwerkingen met fotografen als Helmut Newton, Ellen von Unwerth [5] en Mario Testino bij aan de naamsbekendheid.