Het modieuze, vrolijke en kleurrijke merk Bonnie Doon wordt in het jaar 1957 in Amerika opgericht door Alex Lee Wallau.

De merknaam van het beenmodemerk is echter van Schotse afkomst.

'Bonnie' betekent mooi en 'Doon' is de naam van een rivier in Schotland.



Oprichter Wallau brengt met het merk een sterke combinatie van kwaliteit en mode, tegen een redelijke prijs op de Amerikaanse markt.
Nederland maakt in 1969 voor het eerst kennis met de kwaliteit van Bonnie Doon.
In de zeventiger jaren komen de kniekousen op als een ware modetrend.
De Europese sokkenfabrikanten produceren echter maar weinig kleuren, in tegenstelling tot hun Amerikaanse collega's
Naast een uitgebreid kleurenpallet maakt Bonnie Doon bovendien in veel van de grofbrei-artikelen gebruik van het materiaal orlon, een superzachte en destijds veel geprezen acrylsoort. De orlon kniekous, vernieuwend én kleurrijk, maakt het merk Bonnie Doon groot in Europa. Niet voor niets is de slogan uit deze tijd: "Bonnie Doon, the highest name in knee-hi's".
Sedert de jaren '80 heeft Bonnie Doon een eigen Europese lijn en een afdeling styling zorgt ervoor dat de nieuwe collectie beenbekleding een geheel eigen gezicht krijgt.
En, om de herkenbaarheid van het merk nog meer te vergroten, krijgt het inmiddels bekende Bonnie Doon-hondje een prominente plaats op de labels van de producten.


Inmiddels staat Bonnie Doon aan de basis van vele rages zoals bijvoorbeeld beenwarmers, teensokken, slobsokken en over-the-knees.
Niet alleen volgt het merk dergelijke trends op de voet, ook wordt door de gewijzigde behoefte van de consument de basiscollectie van Bonnie Doon steeds verder uitgebreid.
Sinds de introductie op de Nederlandse markt in 1969 is Bonnie Doon uitgegroeid tot een succesvol totaalconcept.
Naast het uitgebreide basisassortiment brengt het merk twee keer per jaar een geheel nieuwe seizoenscollectie uit.